Ron en Cory in Sri Lanka

Het begin van een nieuw avontuur.

Hallo allemaal,

Zoals we van onszelf gewend zijn, waren we wat aan de vroege kant op Schiphol. Als eerste bij de incheckbalie en dat was maar goed ook. Kras had voor ons al stoelen in het vliegtuig geboekt, maar we zaten niet naast elkaar. Voor een vlucht van ruim zes uur vonden we dat niet zo´n goed idee. Maar de alleraardigste stewardess heeft ons omgeboekt zodat we heerlijk achterin zaten, naast elkaar en met nog een vrije stoel. Alle ruimte dus.

Na ruim zes uur vliegen was er een tussenstop op Doha (Arabische Emiraten). Ons volgende vliegtuig zou een uur later vertrekken. Daardoor toch nog even tijd om deze luchthaven te bekijken. En net als in Dubai was het alles wat blonk aan glas, marmer en diamanten. Ze hebben daar echt geld teveel. Ook nog even een McLaren van dichtbij gezien, maar Ron past daar niet in, hij heeft te lange benen, dus hebben we hem maar niet gekocht.

Ook bleek dat de wereld toch wel klein is, want Ron kwam twee medewerkers van de Gemeente Nisserwaard tegen. En dat zes duizend kilometer van huis.

Na weer een vlucht van 4,5 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Sri Lanka. Mijn hemel, wat een broeierige warmte. Het is toch wel weer even wennen na de laatste dagen in Nederland.

Snel op de luchthaven een internetkaartje gekocht en dan met onze privé chauffeur naar het eerste hotel.

Palm Village Resort in Marawilla is voor Sri Lankaanse begrippen en prima middenklassen hotel, voor fervente “Turkije 5* All Inclusive” gangers is het iets minder, maar dat wisten we op voorhand en het overvriendelijke personeel maakt veel goed.

Het hotel ligt aan het strand, maar de golven zijn hier zo gevaarlijk en hoog dat we de zee niet in kunnen. Gelukkig hebben ze een prima zwembad, dus onze eerste dag komen we wel door.

Vanavond heerlijk van de Sri Lankaanse keuken geproefd. Diverse soorten curry’s en verse vis op de BBQ, voor ons kan het al niet meer stuk.

Morgen gaan we beginnen aan de rondreis. We worden om 8:30 uur opgehaald en wat we gaan beleven, lezen jullie de volgende keer.

Angelo & Cora

Wij wensen jullie een onvergetelijke vakantie toe!

Henk v.d. W.

Mooi verhaal, fijn dat jullie toch nog naast elkaar een plaatsje hebben kunnen krijgen. Ben benieuwd naar de volgende mooie verhalen. Veel plezier en genieten maar.

Raymond

Klinkt al weer veel belovend............... Geniet er lekker van, hier weer ijskrabben op de auto.

Pa en Ma

Fijn dat alles goed verloopt en wij kijken uit naar de verhalen,ik denk gelijk nog terug naar de tijd dat ik
in die omgeving was,maar dar was 70 jaar geleden.