Ron en Cory in Sri Lanka

Allemaal beestjes....

Om 6:30 uur vertokken vanuit Bandaralewa. Te vroeg voor het ontbijt, dus dat kregen we netjes in een tasje mee. Onze eerste stop is een olifantenweeshuis, waar de olifanten om 9:00 uur gevoed worden. Om hier op tijd te zijn moesten we wel zo vroeg vertrekken. En zoals de bedoeling was, waren we op tijd bij Uda Walawe.

In dit opvangkamp, wat grenst aan een natuurreservaat, worden jonge olifanten opgevangen en verzorgd, maar wel zo dat ze alleen extra voeding krijgen en verder vrij zijn om in de natuur te leven. Ze weten op welke tijden ze eten krijgen en dan komen ze naar de voederplaats. Daarna gaan ze weer richting het reservaat. De bezoekers kunnen van een afstand kijken hoe alles in zijn werk gaat, maar er is geen contact. Op die manier blijven de olifanten toch enigszins wild.

Na dit schouwspel weer in de auto en nu richting het hotel. We hebben tot half drie de tijd om nog wat te luieren en daarna worden we opgehaald voor een safaritocht per jeep door het Yale National Park. Het eerste dier wat we zagen was een luipaardjong in een boom. Het duurde even voor we hem zagen, maar het was wel een prachtig gezicht. Daarna nog een hele familie apen, waterbuffels en wilde zwijnen. En herten, teveel om te tellen, maar in ieder geval meer dan in de Oostvoornse duinen.

Een stuk verderop werden we verrast door twee krokodillen. Eén in het water en de ander lag te zonnen onder een boomstronk. Dan ben je toch wel blij dat je hoog in een jeep zit.

Ook hebben we prachtige vogeltjes gezien. Fel groen, net parkieten. Ook leven de pauwen hier in het wild. Prachtige staarten, die ze helaas niet opzetten.

Inmiddels is het donker geworden en brengt de chauffeur ons weer naar het hotel. Na het diner lekker douchen en dan onder de “wol” (buiten 28C°).

Morgen gaan we richting ons laatste hotel en gaan we afscheid nemen van onze chauffeur Harald.

P.s.,

We hebben zoveel foto’s gemaakt van de verschillende dieren, die gaan we morgen uitzoeken en uploaden.

Raymond & Angelique

We hebben weer genoten van jullie avonturen. Mooi te lezen over het opvangkamp van de jonge olifantjes!! Veel plezier nog samen en bovenal genieten van alles!

Jeroen en Leonie

Kan je voor mij een olifantje meenemen? :)