Ron en Cory in Sri Lanka

Op naar Kandy.

We zijn al weer 6 dagen in Sri Lanka, wat gaat de tijd toch snel. Zeker als je kijkt wat we allemaal al gezien en beleefd hebben. Vandaag was weer zo´n volle dag. Gisteravond de koffers gepakt, want vandaag verhuizen we naar een ander hotel. Na het ontbijt in de auto op weg naar Kandy. Na nog geen 3 km gaan we alweer in de ankers. Harold, onze chauffeur, wil ons iets laten zien. Onder een bruggetje naast de weg zit een waterleguaan. Een lokale jongen heeft aan een stok een visje. Hiermee lokt hij de leguaan wat dichter onze kant op, zodat wij een paar mooie foto’s kunnen schieten. Na dit schouwspel weer de auto in op weg naar Dambulla. Hier bevindt zich een groot tempelcomplex dat in de rotsen is uitgehouwen. Ook deze tempel is te bereiken door, jawel…, heel veel trappen. Grotten bóven in een berg??? Dat kan alleen in Sri Lanka. Na een foto-shoot met de verschillende Boeddha’s te hebben gemaakt, weer naar beneden geklommen en in de auto naar de volgende highlight. Een fabriek van houtsnijwerk. Eerst uitleg over de verschillende soorten hout, waarna we vakkundig naar de winkel geloodst werden. Maar zo Hollands als we zijn, hebben we natuurlijk niets gekocht.

De weg wordt bijna gevuld met Tuk-Tuk’s en brommers. Soms zie je ook wel eens iets anders. Neem je in Nederland je schoonmoeder in een dakkoffer mee, hier gaat ze achter in de laadbak. Wel netjes op een stoel en met een parasol.

Volgende stop is een kruidentuin. Tijdens de rondleiding werd ons duidelijk dat de potjes die bij ons in de keuken staan, niet aan de bomen groeien, maar dat het wel degelijk planten, bomen en struiken zijn die kaneel, nootmuskaat en peperkorrels voort brengen. Noem een ziekte op en er is wel een geneeskrachtig kruid voor te vinden.

Na deze biologieles op naar het laatste stuk van de reis van vandaag. Een uur voor we bij Kandy aankwamen werd het plaatselijke verkeer wel erg druk. Wat bij ons een twee-baans weg is kan makkelijk gebruikt worden voor vijf auto’s breed. Als de tegenligger zich maar aanpast. En als we op een kruising waar een agent staat allemaal gewoon doorrijden, lost het probleem zich na verloop van tijd zich vanzelf weer op. Je moet de regels niet al te nauw nemen en creatief van de ruimte gebruik maken.

Na aankomst in het hotel een frisse duik in het zwembad en ons te goed gedaan aan de Arak (plaatselijke whisky van kokosnoot). Morgen gaan we de stad Kandy verder verkennen.

Oh ja, gisteren wat problemen gehad met het uploaden van de foto’s, dus vandaag hebben we de fotoserie compleet gemaakt.

Remco

Klinkt allemaal prima tot nu toe ;-)

Raymond & Angelique

Zou het fijn vinden als jullie wel beseffen dat wij gewoon aan het werk zijn en die verhalen een beetje aanpassen voor ons. Jullie genieten echt en dat is goed om te lezen.........

Kees en Betty

Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te zien! Mooi vakantieland. Geniet er nog even van.